Här kan du ansöka om bostadsanpassningsbidrag och reparationsbidrag.
På kommunens hemsida finns information om bostadsanpassningsbidrag och reparationsbidrag som du ska läsa innan du gör din ansökan.
Det är alltid personen med funktionsnedsättning som ska ansöka om bostadsanpassningsbidrag. Den person som ansöker om bidrag benämns sökande.
Uppgifter att ha till hands
BankID
För att använda vår e-tjänst loggar du in med e-legitimation/Bank-ID. Här kan du läsa mer om e-legitimation.
Om du inte har tillgång till e-legitimation/BankID kan du ansöka via blankett. Blankett för "Ansökan om bostadsanpassningsbidrag" och "Ansökan om reparationsbidrag" finns att skriva ut här (under rubriken Boastadsanpassningsbidrag).
Gör din ansökan
- Samla de dokument som du vill bifoga till din ansökan.
- Logga in på e-tjänsten med din e-legitimation.
- Fyll i dina uppgifter.
- Bifoga dokument.
- Signera med din e-legitimation.
- Klart! Du får inom kort en bekräftelse till den e-postadress du har angett om att vi har mottagit din ansökan.
Vad händer när du har skickat in din ansökan?
När din ansökan har tilldelats och granskats av en handläggare kan du komma att kontaktas för att komplettera ditt ärende med ytterligare handlingar.
Behandling av personuppgifter
Dina personuppgifter behandlas i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR). Du har rätt att ta del av de uppgifter som registreras om dig. Läs mer om Huddinge kommuns hantering av personuppgifter och dina rättigheter på huddinge.se/gdpr.