- Hur får jag support?
- Svar:
Har du problem med din e-legitimation kontakta din utgivare av e-legitimationen. Vanligtvis din bank. Om din e-legitimation fungerar på testsidan men inte när du loggar in via själva e-tjänsten ska du kontakta Huddinge kommun på telefon 08-535 300 00 eller via e-post servicecenter@huddinge.se.
Swedbank |
063–197426 |
Handelsbanken |
0771–59 60 60 |
Nordea |
0771–42 15 16 |
Telia |
020–32 32 62 |
Skandiabanken |
020–55 55 00 |
Ikanobanken |
0476–88 000 |
Danske Bank |
020–79 48 30 |
Länsförsäkringar |
0771–666 555 |
Sparbanken Syd |
0411–82 20 00 |
Sparbanken Öresund |
010–499 90 35 |
- Hur testar jag min e-legitimation?
- Svar:
Det är din utgivare av e-legitimation som skall ge dig support och hjälp med den programvara som behövs i din dator. Med följande länkar kan du testa din e-legitimation och installera/uppdatera den säkerhetsprogramvara som du behöver eller saknar.
Testa
Installera eller uppdatera
- Kan jag logga in med mitt medborgarkonto i Huddinge e-tjänster?
- Svar: Nej, endast inloggning med e-legitimation tillåts i Huddinge e-tjänster. Vissa tjänster kan dock göras anonymt, utan inloggning.
- Måste jag använda e-legitimation till alla tjänster?
- Svar: Nej, vissa formulär och öppna tjänster kräver ingen e-legitimation för att logga in. Vissa externa e-tjänster kräver lösenord som du har eller kan ansöka om.
- Vilka webbläsare fungerar med e-tjänsterna?
- Svar:
De webbläsare vi rekommenderar är Microsoft Internet Explorer, Chrome samt Mozilla Firefox (nyare versioner). När det gäller e-legitimationer gäller de webbläsare som utgivare av e-legitimationer stödjer.